הנציבות האירופית בכנס חירום בנושא השחיטה הכשרה

אבי יעקב No Comments on הנציבות האירופית בכנס חירום בנושא השחיטה הכשרה

נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט, שהגיע לדיון בראש משלחת חברי הועידה אמר כי; "בבלגיה ובפינלנד כבר נעשו צעדים לאסור בגסות או להוציא מחוץ לחוק את יכולתן של הקהילות היהודיות לספק בשר כשר. בכדי שנוכל להיות מסוגלים לחיות ולשגשג כיהודים באירופה, עליכם לשמור על זכויותינו בחוק"

צילום: אלי איטקין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנציבות האירופית קיימה אתמול (חמישי) ביוזמתה כנס חירום בנושא השחיטה הכשרה בבריסל, תחת הכותרת "חופש דת באירופה: אתגרים ליהודים ולמוסלמים מול איסורים על שחיטה מסורתית", בהשתתפות סגן נשיא הנציבות האירופית מרגריטה שינס ושופט בית המשפט העליון לזכויות האדם באירופה, נציגי קהילות היהודיות והמוסלמיות, נציגי המדינות החברות באיחוד האירופי ונציגים בכירים במאבק למען חופש הדת ונגד האנטישמיות ובהם: פרופ' דבורה ליפשטדט השליחה המיוחדת של ארה"ב למאבק באנטישמיות וניקולה ביר סגנית נשיא הפרלמנט האירופי ושליחת הפרלמנט במאבק באפליה דתית ואנטישמיות.

ממשלת פינלנד – מדינה שעומדת להעביר חוק נגד השחיטה, הותקפה קשות בדיון; 'הכיצד יעלה על הדעת שפינלנד מצד אחד מתירה את הצייד למטרות שעשוע ופנאי ומצד שני אוסרת את השחיטה'.

במסגרת הכינוס התקיים פאנל עם מנהיגים דתיים מאירופה, בהשתתפות הרב מיכאל שודריך, הרב שלמה הופמייסטר רב בכיר של הקהילה היהודית באוסטריה, האימאם סלאחודין ברקאת משבדיה, מנואל אנריקה באריוס פרייטו, מזכ"ל הכנסייה הקתולית באיחוד האירופי וחאליד חג'י, מומחה לדיאלוג בין-דתי.

בראש המשלחת של ועידת רבני אירופה עמד הנשיא הגר"פ גולדשמידט ויחד איתו סגן נשיא הועידה ורבה של רומא הרב שמואל די סייני, נציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בלגיה הרב אברהם גיגי, רבה של פולין הרב מרדכי שודריך, רבה של מץ צרפת וד"ר לוטרינריה הרב ברוך פיזון ראש ארגון שחיטה UK הר"ר שמעון כהן וראש מטה לשכת הנשיא מר גדי גרוניך, שאמר כי; "בבלגיה ובפינלנד למשל, חוק רווחת בעלי-חיים אוסר בגסות או עומד להוציא מחוץ לחוק את יכולתן של הקהילות היהודיות שלהן לייצר בשר בעצמן. מהלך זה מצר את צעדיהם של אורח החיים היהודי באותן מדינות ומתעלם מזכויותיהם הדתיות. בכדי להיות מסוגלים לחיות ולשגשג כיהודים באירופה, עליכם לשמור על זכויותינו בחוק".

ראשי הנציבות האירופית אמרו כי "הנציבות מחויבת לשמור על חופש הדת במדינות האיחוד האירופי, בדגש על זכויות של קבוצות מיעוטים הרוצים לבטא את אמונתם בתרבות ובמסורת, הנחשבים לזכויות יסוד".

נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי: "כינוס החירום של הנציבות האירופית הינו מאמץ ראוי. אך כיהודים, אנו זקוקים לחופש דת מוחלט. עלינו להיות מסוגלים לספק בשר כשר על פי ההלכה, לחנך את ילדינו ע"פ המסורת היהודית ולשמור על ולשמור על אורח החיים שלנו. כרגע החירויות הללו נמצאות בסכנה ואם לא תשונה הגישה בעשור הקרוב יהגרו כמחצית מיהודי אירופה".

צילום אלי איטקין



0 תגובות